Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Khamis, 10 Disember 2009

Aiyak...comment about NARSQO

Bari Blog Penyair iDANRADZi

Padam
Blogger iDAN berkata...

Sdr Zeq,

Jika mereka ini jujur memang kerja begini lumayan & ianya licik. Mereka ini sebenarnya antara lain sebagai perantaraan@agenci antara sesebuah syarikat & pelanggannya.

Disamping kononnya menjadi agen tarik kereta, mahu juga jadi agen perlancongan & jualan produk yang lain.

Silapnya mereka ini ambil dulu duit pelanggan tetapi perkhidmatannya belum pun lagi dilakukan.

Kumpulan tarik kereta faham-fahamlah riwayat mereka ini; semua orang gerun dengan kerakusan kerja mereka. Silap-silap gaya jika kita guna khidmat mereka tak mereka kerat leher kita dengan bayaran tarik, mereka bawa pula ke bengkel mereka yang memang nahas bagi kita.

Agen perlancongan yang berjaya sebenarnya mereka jujur & gunakan pakej berkumpulan maka mereka dapatlah potongan pelbagai dari pihak hotel atau penginapan lain. Duit hanya mereka kutip jika guna khidmat mereka.

Bukannya duit mereka kutip perkhidmatan belum tentu kita dapat atau guna. Ianya pula lebur@hangus begitu sahaja. e-Gila ke apa?.

Kes yang sering berlaku dengan ahli Narsqo ini, bila berlaku seperti di mana ahli yang secara tetiba merancang melancong di hujung tahun, ketika waktu puncak. Tak cukup ramai & bagaimana Narsqo mahu mendapat potongan apatah lagi voucher percuma yang dijanjikan.

Maknanya Narsqo tak ada punyai apa-apa khudrat atau daya maju selain mengemis meminta belas ihsan pihak hotel & pihak penginapan lain. Wawasan mereka kononnya boleh bantu ahlinya dalam perlancongan sering tersasar.

Maknanya di sini tak tahu mana satu cabang niaga yang mereka mahu ngapai & majukan. Pula tu punyai staf & agen yang tidak mesra pelanggan.

Azro tu saya masih tak perasan azromaya tu macam kenal saja!

Astro pula saya rapat! itu pun saya pening, asyik filem tahun sudah diulang-ulang tu macam mana?. Kita ini macam beli barangan lama pula. Iklan pula melambak. Duit iklan mereka kebas duit kita@pelanggan mereka kebas. Kerajaan kita tak nampak ke benda-benda macam ini?.

Bagi saya jika saluran berbayar!, apa jua iklan kena tolak tepilah. Jika di pawagam saya terima; syok tenguk iklan di pawagam, lagi lama duduk panggung lagi syok!. Sudah rumah ia.

Saya berharap sangat masyarakat kita sedar masalah ini, duit di tangan kita sebenarnya. Kita yang kena pandai menggunakannya. Peniaga kena jujur. Kerajaan kena pantau semua perniagaan yang meragukan ini. Jangan sampai berulang kes macam Pak Man TÄ•lor.

6:49 PM


Dari Blog Cinderelladia

These are fews comment from the visitors in my blog...anny comments?please do so..

Name Meriam Feb 24, 06 Hari ni aku rasa benar-benar tertipu. Aku dijanjikan keahlian SEUMUR HIDUP oleh wakil Narsqo setahun lalu. Kononya promosi dan selepas ini membership kena renew. Tapi hari ni aku dapat surat dari Narsqo kalau masih nak jadi member bayar RM88. PEMBOHONG punya company. Buat kerja MENIPU ni ingat boleh tahan lama. Ingat senang-senang ke orang nak bagi RM249 free macam tu. Kalau tak untung aku pun tak bodoh nak buang duit. Company PENYANGAK.

karim Apr 13, 06 Delete asal lak ni..aku dah pakai 2 thn kad ni,x de problem ape-ape pun.jgn salahkan company narsqo, salahkan salesman yg pandai2 tmbah cter kat korang..sabar la sket jgn ikutkan perasaan,kiter dberi akal fikiran utk bfikir..


P/S:thanx for da comments..kadang2 kita dah guna akal, tapi masih ada org yg tak berakal ambil kesempatan...so berhati-hati wahai pengguna yang berakal!

Posted at 11:30 am by cinderelladia

Saya nak kasi respon dengan
Cinderelladia tapi tertolak nak buat macam mana!.

Malaysianhitches
October 22, 2009 03:20 AM PDT

Ala... korang ni.. talipon la kat hotline tu.. kasi komplen...
Tapi setahu aku, kalau insuran, mana mana company akan rembat 10% diskaun tu... user tak dapat langsung 5%.. semua 10% kompeni tu rembat... tapi kalau kata sahabat kita tadi narsqo rembat 5% jer, dan 5% lagi dapat kat kita... kira untung la tu... Kalau aku wa company, terus aku rembatkan 10% tu... korang bukan tau pun kan...

Pastu korang la kena alert... diaorang memang nak cari makan.... korang punya duit... pandai korang la....

Aku baru browse site narsqo nih... kalau korang pk balik, dengan RM 599 yang diaorang offer tu korang dah berbaloi dah sebab, vaucher hotel je pun dah lebih harga 599... tu tak masuk towing lagi...

Err... camne nak join nih ek? korang ada info tak?

Voucher hotel manalah ada... janji sahaja!... penipu sahaja saya sudah klim macam-macam masalahnya! Narsqo yang meminta sedekah dari hotel agar sponsor ahli dia sebenarnya!... dua hari sudah tak boleh guna pakai sinarai hotel & resort yang diberikan apa sebenarnya ni?.
hunnybunny
September 17, 2009 03:10 PM PDT

to all chatterz.. kalu kowg ader poblem pasal m/ship kowg, y tak col j hotline number 0342513588? kadang2, biler barang tak nak baca dulu psl product yg kiter beli. bila ader masalah, semua nak kondem narsqo! apa guna beli kalau taknak guna? kita beli pun pasal tertarik dgn tawaran yg di offer..
Cik Piah
September 17, 2009 02:48 PM PDT

Salam fiedah mungkin salah website add cuba buka www.narsqo.com.my dan telefon pada no 03-42525388 jgn buat fitnah kalau tak siasat , saya dah lama jadi ahli narsqo semuanya baik2 takde yang tipu pun .Kalau tak puas hati siasat dahulu sebelum buat tohmahan .Tak baik.wasalam

Piah! tak kena lagi bolah kata okeylah!
violet
September 7, 2009 01:40 AM PDT

P/S:thanx for da comments..kadang2 kita dah guna akal, tapi masih ada org yg tak berakal ambil kesempatan...so berhati-hati wahai pengguna yang berakal! BG PESANAN BUKAN MAIN LG....TP SENDIRI TAK RETI......NARSQO NIE PENIPU....REBAT INSURANG BKN NYE DPT 5% SEBENAR NYE....TAKAFUL BG 10% UNTUK REVEW INSURANCE....TP NASRQO MKN 5% LG....BUAT APA NK TLG OWG MCM TU...
violet
September 7, 2009 01:38 AM PDT

ley cy ke...aritu pakse abg aku msk jd ahli zikir....aku nk cancel nk mare2 lak....siap maki lg...apa jenis staf ler...nk suh msk produk tp tak reti nk bercakap....bos pun tak pena nk ambik taw.....lain kali tgk staf korang buat keje...menipu....ingat aku tak taw ke

Yup!... memang Hot Line Zikir itu biadap & Egois!
fahrin ahmad
January 22, 2009 02:33 AM PST

saya dh mjadi ahli hampir 6bln..stakat ni memang xde masalah ape2 4service..nk buat tempahanhotel pn senang.dapat diskaun lg tu..towing pn bru guna skali.cepat plak tu..!!memang xrugila msk narsqo ni..pas ni aku nk promote kat orang taman aku termasuk family aku skali..thanks narsqo bg baucer hotel free.bini aku suruh cpt2 renew insuran dpt lg baucer 2hari 1mlm...
fahrin ahmad
January 22, 2009 02:30 AM PST

saya dh mjadi ahli hampir 6bln..stakat ni memang xde masalah ape2 4service..nk buat tempahanhotel pn senang. dapat diskaun lg tu..towing pn bru guna skali.cepat plak tu..!!memang x rugila msk narsqo ni..pas ni aku nk promote kat orang taman aku termasuk family aku skali..thanks narsqo bg baucer hotel free.bini aku suruh cpt2 renew insuran dpt lg baucer 2hari 1mlm...

iyer ke ni fahrin?... bunyi macam orang kuat Narsqo sahaja! sampai dua kali pos...!!! Macamlah kita tak pandai intip IP

Yusnizam
January 6, 2009 04:51 AM PST

Salam bro and sis...... call me up directly... I'll explain about NARSQO... or vidit our blog.. we can discuss more about narsqo there... But one for sure, azhar is not the boss for NARSQO..

NARSQO Operation Manager,
yusnizam@narsqo.com.my
019 2212119
yourshop.cc
December 4, 2008 04:48 PM PST

http://www.watchesforsale.us
RISMA - Batu Pahat
October 7, 2008 06:10 PM PDT

Dua tiga bulan lepas Celebrity atau www.venus2u.net ni ada buka branch kat Batu Pahat, anak sedara saya pernah kerja 3 hari kat sana, kenapa anak sedara berhenti dengan venus2u.net tu sebabnya tak bayar gaji, mereka iklan kat surat khabar tulis boleh dapat RM2500 sebulan, tapi bila kerja habuk pun tarak, cuma ada komisyen saja, mana ada basic, menyesal dan serik dengan janji-janji company yang taukenya mata sepet. Tobat, kalau dah pekerjapun kena tipu tak kanlah pelanggan tak kena tipu, yang herannya kenapa masih ramai yang nak percaya kepada company macam ni. Ini skim cepat kaya...yang cepat kaya ialah taukeh mereka si cing cong ding dong. kita tetap miskin sebab kena tipu
HAJAH
July 23, 2008 08:06 PM PDT

kau org nak kutuk2 burukkan nama company je...celebrity memang bagus setahu saya...selama nie xde ape2 masalah saya hadapi...semua nye ok...customer services pun peramah org je...memang benda yang dijanjikan pun semasa saya beli...tiada yang tertipu...cuba laaa insaf..

tak kena lagi!
kamarul
July 23, 2008 07:39 PM PDT

celebrity mmg bagus...aku nk booking hotel esk pg pn trus dpt....mn nk cari servis cm ni...

cerita kes garuda langgar kota boleh, cuba waktu puncak!
KAPPALLATALLANG
July 15, 2008 06:35 AM PDT

IYO LA SANGAT, semua ni company taukeh dia bangsa asing, tak caya cuba call 03-62591188 tanya budak yang jawab tu : ini company melayu ke company c......

Tanya siapa nama pengarah urusan... jangan bagi duit kat orang luar suku sakat yang datang kat malaya ni,
LAKAMAWIJA
June 27, 2008 12:16 AM PDT

www.venus2u.net website ni nampak macam kertas sekeping-sekeping saja, ni mesti buat website asal jadi buat saja ni, saya rasa www.venus2u.net ni dia kena baiki bikin cantik lagi la baru orang percaya, ini mau ketawa pun ada. Sedara jangan nak kempen CELEBRITY CARD la, sedara kerja dengan syarikat VENUS2U ke?
PAKKUIMANG
April 27, 2008 06:14 PM PDT

NARSQO tu okey, towkwey dia pun okey juga, yang tak okey cuma ejen-ejen dia, Narsqo buat produk bagi agent jual, agent pula nak buat duit mudah atas angin biasanya melayu nak pakai mercedes cepat, jadi NARSQO tu BAGUS, cuma kena check you beli pakej tu direct dengan NARSQO atau dengan AGENT, yang dok menelepon tu agentla, dulu office agent ni kat kompleks damai, sekarang dah tak ada, hari tu saya nampak office agent NARSQO tu dipenuhi dengan PENGUMUMAN TAK BAYAR HUTANG ALONG, tak tahu la betul atau tidaksebab kat situ nampak juga ada sticker NARSQO. yANG PENTING NARSQO TU OKEY DAN BOLEH DIPERCAYAI
SHAMSINAR DARI IBUNEGARA
April 10, 2008 01:22 AM PDT

CUBA USAHAKAN MEMBELI BARANG DARI KEDAI ISLAM, JANGAN BELI BARANG DARI KEDAI YANG SUKA TIPU OLANG,
KITA MESTI TOLONG SESAMA ISLAM
SAMI
March 22, 2008 07:29 PM PDT

Ye ke ni, boleh percaya ke, aku dah masuk website CELEBRITYCARD nampak macam tu je, klik sana tak jalan pun,
SHAM-Selayang
March 22, 2008 07:26 PM PDT

Kalau nak cuba Celebrity Card ni boleh la jumpa sedara kita di Wisma Yoon Cheng Jalan Ipoh, Telefon 03-6259 1188, Pakcik saya dah jadi ahli, harga ahlinya cuma RM299 saja seumur hidup betul, tak tipu, towing trak dia orang pun kebanyakkannya sama macam NARSQO
Yasin
February 1, 2008 02:42 AM PST

Tak nak cuba yang baru ke, nama kad ini CELEBRITY CARD, di keluarkan oleh VENUS VACATION CONCEPT SDN BHD, servis tarik kereta dia lebih cepat, nama bos atau sales director dia namanya ENCIK MAHSA SAMAT, orangnya baik, very humble, lebih baik kau orang call 03-62591188 TANYA PASAL CELEBRITY CARD, atau cuba masuk kat www.venus2u.net, aku bukan nak promote tapi aku terkesan sebab sambutan tahun baru yang lalu aku dijemput kepejabat mereka di jalan IPOH, masa tu ada jamuan meraikan ahli-ahli baru macam aku ni, lepas tu pada malamnya VENUS VACATION buat jamuan besar-besaran di hotel GRAND SEASONS, jamuan annual dinner untuk ahli celebrity card, ramai sangat kira penuh ballroom, TRAK TUNDA mereka namanya VENUS AUTO ASSIST,
Bob Gemuk
January 9, 2008 12:13 PM PST

NARSQO, aku dengar orang cerita katanya bos dia nama AZHAR tak bayar duit ALONG sampai along DATANG tampal gambar dia orang kat office dia orang kat STESEN BAS PEKELILING, tapi agaknya itu office BRANCH kot, sebab dah setahun aku cari office situ dah tak ada,
adam
October 19, 2007 12:35 AM PDT

untuk makluman semua narsqo ni dah 5 tahun beroperasi.. mempunyai pejabat yang sah kat jalan jelatek atas rnk sate depan desa tun hussin onn... kalo tak caye pegi la buat spot check.. aku dah pegi jumpa staff dia... cun2 tu... so far aku dah 3 tahun jadi ahli takde masalah pun... keta rosak diorang tolong... nak booking hotel ade diskaun.. tiap2 bulan dapat sms offer terbaru...

penipu orang dalam Narsqo, saya pun telah tiga tahun jadi ahli tak ada satu SMS pun!
halim
October 6, 2007 04:17 PM PDT

sesiapa yang ada masaalah dengan NARSQO sila call 03-42525388 untuk keterangan lanjut bagi segala pertanyaan. Jangan dengar fitnah dan tomahan dari sebelah pihak. banyak pesaing yang cemburu dengan kejayaan NARSQO dan cuba buat pelbagai fitnah untuk memburukan NARSQO. TQ

ini orang dalam dari Narsqo
farizah
June 1, 2007 02:12 AM PDT

eh bla plak nak pos nie??? aku dh bayar 200 awal bln lps...
kata 10 hari je terus dpt..
tp skrg dah masuk 1 bln...
nk aku report ke...
jgn la wat mcm ni.. time nk duit itu ini sume ok... last habuk pun x..
ckp dlm proses... proses ape tu????????? dh lm sgt tau...
duit aku???????????????????????

exkay_2003
October 17, 2006 07:09 PM PDT

nok tanye nie....narsqo nie leh percaya ke.
Karim b. Nahnu
August 10, 2006 04:30 PM PDT

jgn mudah percaya dgn komen2 di atas.utk makluman,comt di atas dipost oleh pekerja AAM yg bernama Mohd Rizwan yg tlh dibuang keja oleh Narsqo krn menipu.
ong boon yuan
June 30, 2006 03:25 PM PDT

pembohong punya syarikat, aku tak akan halalkan sesenpun duait yang ditipu.
fiedah
May 10, 2006 01:26 PM PDT

aku pun masuk membership narsqo. aku register kat giant batu caves.. dia kata keahlian seumur hidup. bila aku cuba pg website dia www.narsqo.com tak wujud, pastu cuba call customer service dia pun xder org angkat. i pay for rm245.. banyak tu..



Dari http://cinderelladia.blogdrive.com

Tiada ulasan: