Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Isnin, 25 Julai 2011

Kerajaan Yang Baik: BN Perak Gagal

Oleh Dewan Pemuda PAS Perak

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak menyokong penuh titah Seri Paduka Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dalam memastikan pihak kerajaan yang memerintah agar peka dan berusaha memenuhi tanggungjawab sosial kepada rakyat akan terus dihormati dan mendapat kepercayaan, sebaliknya rakyat secara natural akan mengalihkan sokongan jika tanggungjawab itu gagal disempurnakan merupakan signal kepada kegagalan Barisan Nasional (BN) dalam meneruskan pemerintahan semenjak selepas kemerdekaan Negara lagi sehingga ke hari ini.

Dengan melihat temubual Datuk Seri DiRaja Dr Haji Zambry Abdul Kadir bersama Laman Web Perak News baru-baru ini, beliau menjelaskan telah berjaya menyelesaikan pelbagai masaalah sebelum ini dan bermakna sepanjang pemerintahan BN Perak sebelum rampasan kuasa 11 bulan pemerintahan Pakatan Rakyat (PR) juga telah dikatakan berjaya diselesaikan oleh BN. Sebenarnya dakwaan Datuk Seri Zambry mengesahkan bahawa sebelum PR memerintah Kerajaan Negeri Perak selepas Pilihan Raya Umum (PRU) ke - 12 yang lalu, terlalu banyak masalah tertunggak yang ditinggalkan oleh BN sebelum itu.

Termasuk ketika Tan Sri Haji Mohammad Tajol Rosli Mohammad Ghazali sebagai Menteri Besar negeri Perak dahulu banyak masalah yang gagal diselesaikan walaupun Datuk Seri Zambry sebagai EXCO Kerajaan Negeri pada ketika itu. Ditambah pula, berdasarkan sejarah keengganan bapa Tan Sri Tajol Rosli iaitu Tan Sri Mohamed Ghazali Jawi pada tahun 1974 dahulu sebagai Menteri Besar yang tidak menerima titah Sultan Perak, Sultan Idris Shah untuk meletakkan jawatan telah menyebabkan semua urusan pentadbiran kerajaan negeri lumpuh dan banyak fail-fail tertunggak yang menimbun akibat perkara tersebut.

Dengan nada mendabik dada, Datuk Seri Zambry lupa akan sejarah yang rakyat boleh menilainya sendiri siapakah yang pemerintah kerajaan yang terbaik berbanding 11 bulan pemerintahan PR yang disifatkan oleh Datuk Seri Zambry sebagai gagal untuk dibandingkan dengan lebih 50 tahun BN memerintah. Sudah pasti mesej yang dititahkan oleh Sultan Azlan Shah adalah kepada semua pemegang jawatan Menteri Besar sehingga kini yang perlu bermuhasabah demi kesejahteraan rakyat jelata.


SALMAN HAJI SALEH
Setiausaha,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Tiada ulasan: