Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Selasa, 24 Mac 2015

Cucu Anwar laung 'Reformasi' di mahkamah

 

 Slogan “Reformasi” dan “Lawan tetap lawan” seringkali dilaungkan di acara yang dihadiri Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Namun, di Mahkamah Rayuan Syariah Kuala Lumpur hari ini, slogan tersebut dilaungkan oleh seorang anak kecil, cucu kepada ketua pembangkang itu.

Anwar tidak dapat menahan senyum apabila mendengar laungan slogan tersebut lantas mendukung cucunya itu.

Anak kecil itu meneruskan laungannya dalam pelukan datuknya itu, yang diperhatikan dengan penuh minat oleh individu yang hadir di luar bilik mahkamah.

Bercakap kepada pemberita selepas itu, Anwar, yang kini menjalani hukuman penjara lima tahun, berkata beliau banyak memenuhi masanya dengan membaca.

"Saya khatam al-Quran dua kali. Saya juga membaca karya William Shakespeare dan 'A History of Western Philosophy' oleh Bertrand Russel',” katanya sebelum diiring keluar oleh pihak berkuasa penjara.

Ini merupakan kemunculan kedua Anwar di mahkamah selepas Mahkamah Persekutuan mengekalkan sabitan kes Liwat II pada 10 Februari.

Beliau kelihatan bersemangat ketika bertemu dengan anggota keluarganya, termasuk isteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Anwar sempat berbuat-bual selama kira-kira 10 minit bersama mereka.

Ketua pembangkang itu diiringi oleh kira-kira 10 orang pegawai Jabatan Penjara.


Tiada ulasan: