Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Selasa, 16 Oktober 2012

KES PERTAMA: ABANG MAT TAK IKUT JEJAK ARAHAN IRC.



Sewaktu makan di bilik ruangan atas KUIZM, YB ****** telah berbisik kepada Abang Mat: "esok, hentam sikit Dr. Harun Din dalam ucapan penangguhan enta". Abang Mat sekadar menganggukkan kepala.

Penulis sekadar ingin melihat, adakah Abang Mat benar-benar akan berbuat demikian atau sebaliknya. Justeru itu, penulis menunggu-nunggu ucapan penangguhan Abang Mat. Selepas diteliti, abang Mat hanya memuji ulama2 PAS silam dan ulama PAS semasa serta ulama2 antarabangsa lain.

Ini bermakna, hari pertama perlantikan Abang Mat dah tak ikut telunjuk diorang.

Apakah Abang Mat akan menerima nasib yang sama macam Ustaz Nasha? Tunggu dan lihat.

Kes kedua akan menyusul: IRC dah belakangkan Abang Mat. Mesyuarat sulit tidak dijemput, sedangkan sebelum muktamar, Abang Mat sentiasa di panggil untuk berbincang tentang line up. Tapi perbincangan tentang siapakah SU agung, abang Mat dipinggirkan. Siapakah SU dalam line up IRC? Adakah ia akan mengikut keselesaan Presiden atau sebenarnya mereka akan bertegas dengan SU yagn direstui oleh diorang walaupun terpaksa bersikap kurang ajar terhadap Presiden?

GOLONGAN IRC MULA MEMENINGKAN KEPADA PRESIDEN

Sebagaimana yang telah saya sebutkan sebelum ini, golongan IRC ini telah membuat mesyuarat sulit yang dihadiri seramai 8 orang pemikir strategy pada malam 5 haribulan untuk melantik S/U agung. Mereka memerlukan jawatan ini kerana ianya penting bagi strategi mengepong presiden dalam segala tindak tanduk parti. Sekalipun S/U tersebut bukanlah daripada kalangan IRC, tetapi mereka adalah dari kalangan yang tidak mengenal IRC dan gerakannya, seterusnya tidak menjadi penghalang kepada agenda mereka di dalam PAS. 

Dalam pengalaman penggal 2007/2009, golongan IRC banyak menghentam presiden di dalam mesyuarat Pakatarn Rakyat berbanding membantu dan mempertahankan presiden. Justeru itu, Presiden melantik Cikgu Pa di dalam sessi lepas bagi mengatasi masalah ini. Tetapi malangnya, pada kali ini golongan IRC sudah menguasai peringkat atas dan bawah, menyebabkan Presiden sekali lagi akan menghadapi tekanan dalam gerak kerja sepanjang sessi ini.

Harap Abang Mat dapat memahami dan membantu Presiden. Lantik Cikgu Pa, bukan Dr. Syed Azman.

Note 1: Abang Mat tak terlibat di dalam mesyuarat ini. Justeru Abang Mat hanya menjadi laluan kepada diorang untuk menguasai Dewan Harian, seterusnya mengawal Presiden.

Note 2: Saya juga tidak salahkan Dr Syed Azman dalam isu ini. Kerana yang salah ialah conspirator dibelakang tabir. 

Tiada ulasan: