Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Khamis, 16 Disember 2010

Rosyam Nor naik hantu! (Hiburan)

GIGIH dan kagum Marilyn melihat usaha Rosyam Nor dalam menjayakan program Pilih Kasih, siri televisyen yang diterbitkannya. Sungguh komited melihat dia sendiri turun padang melakukan promosi untuk program yang bertujuan mencungkil bakat-bakat muda tanah air. Tabik untuk Rosyam

Tapi baru-baru ini, Marilyn dengar Rosyam sudah mengamuk di Auditorium Kompleks Penyiaran Tuanku Muhammad, Senawang. Malah suara jantannya sudah menggegarkan pembukaan pentas Pilih Kasih musim kedua Sabtu lalu.

Marilyn tidak sempat lagi ke sana kerana masih sibuk dengan banyak hal peribadi. Dengarnya, suasana auditorium lebih tegang apabila suara lantang hero kegemaran ramai itu menyuarakan ketidakpuasan hatinya kepada kesemua 16 peserta Pilih Kasih 2. Pelik juga Marilyn sebab pemilihan dilakukan oleh juri-juri profesional.

"Bagi saya anda semua tak mencapai apa yang saya harapkan. Saya amat kecewa dengan persembahan anda semua pada malam pertama program ini,"luahnya pada malam Sabtu lalu merangkap malam permulaan program realiti yang sudah masuk musim kedua tersebut.

Realitinya, semua peserta Pilih Kasih 2 menjalani latihan setiap minggu untuk monolog, drama dan teater bersama tiga orang pengarah terkenal yang berbeza iaitu Hamzah Tahir, Aziz M. Osman dan Erma Fatima sebelum mereka dipertontonkan di khalayak ramai pada setiap hari Sabtu untuk Pentas Pilih Kasih.

Ketiga-tiga tenaga pengajar inilah yang bertanggungjawab untuk membentuk dan mencungkil bakat-bakat yang ada pada setiap artis-artis Pilih Kasih ini. Kalau bagus persembahan yang ditunjukkan, maka baguslah pengajarannya dan jika sebaliknya, ini menunjukkan kecacatan yang ada pada cara pengarah-pengarah yang dilantik dalam mendidik peserta-peserta ini.

Komen Rosyam pedas namun jujur: "Saya amat tidak berpuas hati dengan persembahan mereka semua tadi dan pengarah-pengarah ini patut memainkan peranan untuk mendidik mereka dengan lebih baik."

"Dalam melahirkan bakat-bakat baru yang berkualiti, tenaga pengajar perlu memainkan peranan masing-masing dengan sebaiknya dan bukan hanya mengajar sambil lewa. Peserta-peserta Pilih Kasih ini ibarat kain putih yang perlu dicorak dengan acuan yang betul dan pengarah-pengarah inilah yang perlu melakukan yang terbaik untuk mendidik mereka sampai mereka menguasai segala-galanya dengan baik,"sambungnya lagi.

Kosmo

Tiada ulasan: