Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Selasa, 1 Mac 2011

Mangsa mungkin bunuh diri

KUALA LUMPUR – Suruhanjaya untuk menyiasat kematian Teoh Beng Hock semalam diberitahu mangsa berkemungkinan mahu membunuh diri namun menukar fikiran dan cuba menyelamatkan diri pada saat-saat akhir dia dipercayai terjatuh dari tingkap di tingkat 14, Plaza Masalam, Shah Alam.

Pakar Perunding Perubatan Jabatan Forensik Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) Klang, Dr. Khairul Azman Ibrahim berkata, pandangan itu dibuat berdasarkan kajian ke atas mayat Beng Hock yang menunjukkan tidak ada sebarang kesan pergelutan.

Katanya, berdasarkan gelembung gas pada bahagian dada, mangsa dipercayai masih bernafas beberapa minit selepas jatuh.

Beliau turut ditanya Pakar Perunding Patologi Forensik Hospital Pulau Pinang, Datuk Dr. Bhupinder Singh adakah seseorang yang ingin membunuh diri akan menahan dirinya daripada terjatuh.

“Berdasarkan ujian yang dibuat dan keadaan mayat yang seolah-olah cuba mempertahankan dirinya, mangsa dipercayai dalam keadaan sedar,” katanya yang memaklumkan turut menemui kesan kecederaan dalaman pada leher dan salur darah Beng Hock ketika melakukan bedah siasat ke atas mayatnya.

Tiada ulasan: