Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Ahad, 10 April 2011

Rakaman CCTV jadi bukti penting

KUALA LUMPUR: Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang diambil daripada pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Wilayah Persekutuan, kini menjadi bukti penting dalam menyelesaikan kes kematian Penolong Pengarah Cawangan Import, Eksport dan Kawalan Sempadan, Kastam Diraja Malaysia (KDRM) Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed, 56, beberapa hari lalu.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Zulkifli Abdullah berkata, pihak kini sudah pun mengambil rakaman CCTV berkenaan dan dijadikan bahan bukti penting untuk kes itu.

“Satu analisa sedang dilakukan bagi mengenal pasti rakaman berkenaan. Begitupun, jika kes kematian yang diklasifikasikan mati mengejut itu angkara perbuatan jenayah, polis tidak akan memandang ringan dan akan mengambil tindakan. “Buat masa ini, kita tidak tahu adakah ia perbuatan jenayah atau tidak,” katanya ketika ditemui pada sesi dialog sempena Kempen Kesedaran Pencegahan Jenayah di Wangsa Walk Mall, Wangsa Maju semalam. Menurut Zulkifli, pihak polis memerlukan sedikit masa untuk menyelesaikan kes yang kini menjadi perhatian umum.

Tiada ulasan: