Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Khamis, 7 April 2011

Sarbani mengadu tertekan – Rakan


ISTERI Ahmad Sarbani (tengah) tidak dapat menahan kesedihan di Rumah Mayat PPUKM, Cheras semalam.


KUALA LUMPUR – Penolong Pengarah Kastam Selangor, Ahmad Sarbani Mohamed, 56, yang berkhidmat di Unit Import dan Eksport, Pejabat Kastam Pelabuhan Klang didakwa pernah mengaku kepada seorang rakannya bahawa dia tertekan dengan masalah rasuah dan jenayah yang turut dikaitkan dengan dirinya.

Rakan arwah yang hanya mahu dikenali sebagai Ridzuan berkata, dia yang mendengar keluhan arwah menasihati Allahyarham supaya tidak takut jika dia tidak bersalah.

Semasa itu, arwah belum dipanggil untuk memberi keterangan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Bercerita lanjut, Ridzuan yang tidak bekerja dengan Jabatan Kastam Diraja Malaysia berkata, arwah meluahkan demikian ketika dia bertemu dengan Ahmad Sarbani dua minggu lalu di rumah mangsa di Kelana Jaya, Selangor.

“Saya tidak sangka dia akan meninggal dalam keadaan tragis seperti ini,” katanya ketika ditemui di Rumah Mayat Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), Cheras dekat sini semalam.

Ahmad Sarbani merupakan salah seorang daripada 62 kakitangan Kastam yang ditahan SPRM dalam Operasi 3b berhubung salah laku di bawah Akta SPRM 2009.

Tiada ulasan: