Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Jumaat, 20 Februari 2015

Polis beri amaran pada demo pro-Anwar

Ketua Polis Negara Tan Khalid Abu Bakar memberi amaran kepada kumpulan 'Kita Lawan' yang mahu mengadakan demonstrasi ekoran pemenjaraan Datuk Seri Anwar Ibrahim, supaya tidak berbuat demikian.

Beliau turut mengingatkan mereka yang ingkar dan terus ingin berdemonstrasi bakal berdepan dengan tindakan pihak keselamatan.

"Saya ingin mengingatkan kepada mereka yang ingin menganjurkan perhimpunan, perarakan, kita tidak akan berdiam diri dan ambil tindakan,” katanya dalam sidang media kempen balik kampung di tol Jalan Duta.

Menurutnya lagi, anak muda jangan terlalu ghairah berdemonstrasi sebaliknya memahami maksud kebebasan serta menghormati keputusan mahkamah.

Ahad lalu beberapa kumpulan anak muda mengumumkan pembentukan gabungan longgar dinamakan "Kita Lawan" dan menyatakan hasrat mereka mengadakan perhimpunan di ibu negara bulan depan.

Mereka yang terdiri daripada gabungan parti-parti politik dan NGO itu merancang aktiviti itu pada 7 dan 8 Mac sebagai reaksi terhadap pemenjaraan ketua umum PKR itu.

Sehari sebelum itu, seramai 400 orang termasuk mahasiswa menyertai himpunan di depan pusat membeli belah Sogo dan berjalan sampai ke Pudu Raya bagi menyatakan sokongan terhadap ketua pembangkang itu.

Tiada ulasan: