Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Rabu, 27 Februari 2013

Deretan kedai musnah terbakar

Pasukan bomba mengawal  kebakaran yang memusnahkan sembilan buah rumah kedai  di Jalan CY Choy di Georgetown, malam tadi. Pasukan bomba mengawal kebakaran yang memusnahkan sembilan buah rumah kedai di Jalan CY Choy di Georgetown, malam tadi.
Georgetown: Sembilan deret kedai satu tingkat yang dibina ketika zaman perang dunia kedua musnah dalam kebakaran di Jalan CY Choy di sini semalam, menyebabkan kerugian dianggarkan ratusan ribu ringgit.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira jam 7.45 malam dan api dipercayai bermula dari bahagian tengah kedai yang menempatkan kedai makan sebelum merebak ke kiri dan kanan kedai berikutan angin kuat ketika kebakaran.
Ketua Operasi Bomba dan Penyelamat Lebuh Pantai, Ismail Mohd Zain, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 7.55 malam sebelum tiba ke lokasi kejadian lima minit kemudian bersama 10 pegawai dan anggota bomba serta sebuah jentera.


Beliau berkata, dalam operasi pemadaman itu, pihaknya turut mendapat bantuan Balai Bomba Jalan Perak dengan lebih 10 anggota serta empat jentera bomba termasuk anggota bomba sukarela dari Bukit Bendera, Sri Tanjung, Air Itam dan Paya Terubong. Api berjaya dikawal dalam tempoh 10 minit.

Tiada kecederaan dilapor

Katanya, pemeriksaan awal mendapati sembilan premis kedai termasuk kedai alat ganti, kedai membaiki motosikal, kedai telefon bimbit dan kedai gunting rambut musnah disebabkan struktur bangunan lama selain mempunyai bahan mudah terbakar dalam kedai terbabit.

“Api berjaya dipadamkan sepenuhnya dalam tempoh sejam dan tiada kecederaan dilaporkan berikutan semua premis ditutup kerana cuti hujung minggu,” katanya.

Tiada ulasan: