Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Rabu, 27 Februari 2013

Pahang kenduri gol di Kuantan


Kuantan:

Pahang tidak menghadapi masalah layak ke suku akhir apabila membelasah Tentera Darat 7-1 pada pusingan kedua Piala FA di Stadium Darulmakmur, malam tadi.

Bermain di atas padang becak jelas menyaksikan kedua-dua pasukan terutama skuad kendalian Dollah Salleh lebih berhati-hati bagi tempoh 10 minit pertama perlawanan.
Namun, gol pertama tuan rumah akhirnya hadir menerusi jaringan pemain tengah, R Gopinathan untuk menggegar gawang lawan yang beraksi dalam saingan Liga FAM itu.

Selepas itu, Azamuddin Mohd Akil yang juga pemain kebangsaan menambah derita Tentera Darat apabila menjaringkan gol kedua dan ketiga tuan rumah pada minit ke-23 dan 25.

Pada minit ke-37, penjaga gol Tentera Darat, Khairul Anuar Mohamad tewas buat kali keempat selepas Mohd Faizul Hussain yang tidak dikawal mudah melakukan sepakan terus ke gawang lawan.

Tiga minit bersambung babak kedua, tuan rumah menambah gol kelima menerusi Azamuddin yang mudah menyempurnakan tendangan penalti selepas Amirulhadi Zainal dijatuhkan dalam kotak penalti.

Tentera Darat yang dilatih Ahmad Fuad Karim berusaha untuk mengurangkan defisit gol dan ia berhasil apabila mereka dihadiahkan penalti apabila Razman Roslan menjatuhkan Nazri Akui pada minit ke-66.
Faizal Hamzah yang mengambil sepakan itu mudah menewaskan penjaga gol Pahang, Mohd Rosfaiuzul Azuar Ali.

Namun, minit ke-68, Azamuddin yang lebih mesra dengan panggilan Alex membuktikan sentuhan berbisanya apabila menjaringkan gol keempat peribadi dan keenam buat pasukannya.

Minit ke-86, pemain gantian, Mohamed Borji menjaringkan gol ketujuh buat Pahang yang turut diperoleh menerusi tendangan penalti selepas Nikolche Klechkaroski dijatuhkan.

Tiada ulasan: