Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Rabu, 27 Februari 2013

United tak endah ugutan Nani

Manchester: Tonggak Manchester United, Nani diberi kata dua sama ada menerima atau bersedia untuk meninggalkan kelab dalam kontrak baru yang bakal ditandatanganinya kelak.

Pemain sayap itu dipanggil dalam satu mesyuarat minggu lalu dan diberitahu kelab tidak akan berganjak dengan tawaran gaji asal 90,000 pound (RM430,000) seminggu untuk tempoh empat tahun.

Tuntutannya mendapatkan bayaran gaji 130,000 pound (RM610,000) seminggu ditolak oleh kelab dan pemain Portugal itu sedang menilai dan mempertimbangkan pilihan tepat yang akan diambil.

“Kami mahu dia terus kekal bersama pasukan, tetapi dia mahukan jaminan dalam kesebelasan utama pasukan. Kami tidak mempunyai masalah seandainya dia berjaya memperagakan aksi seperti yang dilakukan ketika menentang Reading,” kata pengurus United, Alex Ferguson.

Nani, 26, menyertai Red Devil dari Sporting Lisbon dengan nilai perpindahan 14 juta pound (RM66 juta) pada Julai 2007 dan United pastinya tidak mahu menanggung risiko kehilangan pemain itu dengan kontrak semasa hanya berbaki hingga musim depan.
Agensi

Tiada ulasan: