Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Jumaat, 5 Februari 2010

Kerajaan Selangor Tidak "Berhati Perut", Rampas Tanah YBK


Posted on Friday, February 05 @ 15:52:37 MYT

Oleh Kazman Kamal

Kuala Lumpur, 5 Feb – Kerajaan Selangor sepatutnya lebih “berhati perut” untuk mengutamakan kepentingan rakyat selaras dengan slogan yang dilaungkan selama ini untuk menjadikan Selangor negeri berkebajikan.

Namun tindakan terbaru kerajaan negeri merampas tanah milik Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK) Selangor membuktikan kerajaan pimpinan pakatan pembangkang itu lebih berminat bermain politik sempit berbanding kepentingan rakyat.

Sambil menyifatkan tindakan tersebut sebagai kejam, Exco Pemuda UMNO Malaysia, Datuk Sohaimi Shahadan turut mempertikaikan keengganan kerajaan negeri menerima pembayaran cukai RM5.7 juta yang telah dilunaskan badan itu dan Yayasan Melaka.

Tegasnya, jika kerajaan negeri sangup membeli hutang Talam berjumlah RM391 juta kenapa mereka menolak hak YBK untuk terus mempertahankan tanahnya demi kebajikan rakyat.

"Jelas di sini kerajaan Selangor lebih mementingkan agenda kepentingan peribadi daripada memberi peluang pendidikan kepada golongan pelajar bumiputera.

"Sepatutnya dalam isu berkaitan pendidikan, kerajaan negeri harus lebih bertimbang rasa apatah lagi jika ia menyentuh kepentingan pelajar bumiputera", katanya kepada laman webPemuda di sini, hari ini.

Beliau yang juga Ketua Pemuda UMNO Selayang seterusnya berkata pakatan pembangkang yang menerajui Selangor ketika ini tidak layak lagi menggunakan slogan rakyat apabila banyak tindakannya yang tidak menyebelahi rakyat.

"Sudahlah banyak janji pilihanraya umum lalu gagal ditunaikan, kini satu demi satu hak rakyat dinafikan", ujarnya.

http://www.pemudaumno.org.my

Tiada ulasan: