Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Khamis, 18 Februari 2010

Terkaya: Najib Mengerling Mahathir.

Posted on Thursday, February 18 @ 17:07:41 PST
Dilulus untuk paparan oleh brucekk

Komentar
Oleh:
laniismaa

"Malaysian Business melaporkan Datuk Mokhzani Mahathir dari Kencana Petroleum, anak mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad tersenarai dalam 20 orang terkaya dan senarai ke-3 Melayu terkaya di Malaysia.

Ini sudah barang tentu amat disukai oleh bapanya Mahathir Mohamad kerana anaknya tersenarai. Ia menunjukkan dasar yang diperjuangkan termasuk dasar kronisme negara begitu membuahkan hasil. Hati kecilnya akan terasa juga kerana Melayunya kurang. Jangan disebut kekayaan yang dikumpul atas usaha anaknya sendiri. Pengaruh bapa besar sumbangannya.

Datuk Seri Nazir Razak, adik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, dari Kumpulan CIMB, turut disenaraikan antara 40 orang terkaya di Malaysia. Jadi Datuk Najib mungkin iri hati dengan Mahathir, mungkin mengerling dengan anak mata kerana Mokhzani mendahului Nazir dengan 20 mata.

Jadi Datuk Najib usahlah risau dan cemburu dengan Mokhzani. Masa mungkin masih ada bagi Nazir selagi Najib sebagai PM. Senarai 20 kebawah masih dalam genggaman. Mintalah sedikit bantuan Najib, kerana harta rakyat masih melimpah. Kena caranya dan gayanya senarai 10 terkaya boleh menjadi. Kesabaran adalah perlu. Lihat Mahathir lebih 22 tahun baru anaknya tersenarai.

Kalau nak memecah rekod pun boleh...
"

Tiada ulasan: