Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Rabu, 10 Mac 2010

UMNO/BN Berlaga..!

Posted on Wednesday, March 10 @ 00:40:00 PST
Dilulus untuk paparan oleh CyberSniper

Analisis Isu Oleh: syifaarjuna

"Bismillah Wa Lillah..

Zulkifli Nordin dah pun dipecat. Fairuz yang dah lama menghilang pun tiba-tiba muncul kembali dengan jersi baru. Jersi biru. Entahlah. Sejak dua, tiga bulan ni, ramai sangat orang tukar jersi. Zulkifli Nordin pun tidak tahu lagi untuk menyarung jersi mana. Jersi hijau yang ditawarkan pun dah ditarik balik. Kesian. Namun, arjuna yakin.. Zulkifli Nordin ni ramai orang yang sarungkan jersi pada beliau. Cuma, risau takut tubuh beliau tidak muat untuk disarungkan mana-mana jersi. Kenapa dan mengapa.. ? Fikirkan lah ye..

Memang sekarang ini PR habis-habisan. DAP di Penang, PAS di Kedah dan Kelantan dan PKR di Selangor. Isu Lim Guan Eng yang dikatakan diktator, Isu Tok Guru Nik Aziz dengan SPRM dan Isu Tan Sri Khalid yang dikatakan berhutang berjuta-juta dengan Bank Islam serta macam-macam lagi. Inilah antara isu-isu yang dimainkan media arus perdana sekarang ini. BN tentulah gelak dengan gembira sangat.

Sehingga isu MCA yang tengah pening pun tak dihiraukannya. Begitu juga isu PPP dan MIC, langsung tak dihiraukannya. Hingga isu MIC,MCA dan PPP terus senyap sunyi. Sunyi tak bermakna aman. Sunyi tidak bermakna isu parti-parti kompenen BN itu sudah selesai. Tidak. Malah akan semakin parah dan tenat. Tenat dalam sunyi..! Isu perebutan kuasa dalam BN tidak akan selesai sampai bila.bila..! Sebab mereka berjuang untuk kuasa..!
Tengoklah nanti.. semakin PR diserang, BN akan semakin parah. Di saat PR diserang, kaum Cina dan kaum India akan beralih untuk menyokong PR. Kes DSAI akan banyak membantu. Drama yang diarah semula ini mungkin akan berjaya pada BN tetapi tidak akan berbekas di hati rakyat. Rakyat tidak akan percaya akan drama ini. Kalau masuk dalam pawagam pun.. jumlah penontonnya tidak seberapa. Sebagai contoh, kalau anda menonton filem-filem sekarang ini, adakah sama tontonan pertama dengan tontonan kali ke dua..? Tidak sama sekali..! Hanya orang bodoh akan percaya drama lakonan semula ini. Nampak sangat untuk menganiayai DSAI..!

Salam Syifa'..
www.syifaarjuna.blogspot.com
"

TranungKite

Tiada ulasan: