Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Isnin, 28 September 2009

Flat tempat anak Norlia mati banyak kes jenayah


Rumah Pangsa Murni Titiwangsa di Jalan Gurney yang didakwa banyak berlaku kes-kes jenayah.



KERATAN Kosmo! semalam.


KUALA LUMPUR - Rupa-rupanya kejadian jenayah yang berlaku di Pangsa Murni Titiwangsa, Jalan Gurney di sini kelmarin bukanlah kali pertama.

Sejak beberapa tahun lalu, ramai penduduk mendakwa mereka sering menjadi mangsa jenayah seperti ragut dan pecah rumah.

Selain itu, kerap juga penduduk di situ mendakwa mereka kehilangan motosikal, bateri kereta malah minyak motosikal juga dicuri.

Seorang penduduk, Ismail Tahir, 72, berkata, empat bulan lalu rumahnya dimasuki pencuri ketika anak perempuannya berada di rumah dan kelibat pencuri disedari ketika dia keluar dengan membawa lari telefon bimbit anaknya.

"Saya yang berada di luar rumah cuba mengejar tetapi pencuri itu dapat melarikan diri dan bersembunyi di sekitar blok-blok flat.

"Kali kedua, pencuri masuk ke rumah dan mengacukan pisau kepada anak perempuan saya.

"Mujurlah anak saya beritahu saya ada di dapur dan pencuri itu berlari keluar, padahal saya tiada di rumah ketika itu," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Ismail berkata demikian ketika ditanya mengenai kejadian anak pelakon popular Norlia Ghani, Edi Rizal Ramli, 33, yang meninggal dunia akibat terjatuh dari tingkat tujuh rumah flat tersebut ketika mengejar seorang pencuri.

Semasa kejadian, Edi yang bersenjatakan sebatang kayu cuba mengejar pencuri yang dikatakan memasuki rumah jirannya tetapi terjatuh ketika memanjat balkoni.

Kosmo!

Anak Norlia mati jatuh flat


NORLIA (kiri) diiringi seorang saudaranya di rumah mayat Hospital Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR - Ketika umat Islam masih lagi gembira menyambut Aidilfitri yang baru seminggu berlalu, lain pula dengan keluarga pelakon veteran Norlia Ghani yang kehilangan anak ketiganya daripada empat beradik.

Edi Rizal Ramli, 33, meninggal dunia sebaik tiba di Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat terjatuh dari tingkat tujuh Rumah Pangsa Murni Titiwangsa di Jalan Gurney di sini pada pukul 1.41 petang semalam.

Edi yang merupakan adik kepada pelakon Rusdi Ramli terjatuh dari flat 13 tingkat itu ketika mengejar seorang pencuri yang menceroboh sebuah rumah di tingkat tujuh.

Seorang saksi, Mazlan Abdullah, 35, berkata, dia nampak bagaimana Edi terhempas bersama sebatang kayu yang dipegangnya untuk menghalau pencuri yang masuk ke rumah jiran yang tiada penghuni.

"Ketika itu Edi yang bersenjatakan kayu memanjat balkoni untuk masuk ke rumah jiran yang dimasuki pencuri.

"Entah macam mana, dia tergelincir lalu terhempas ke kaki lima," cerita Mazlan yang sedih dengan kejadian menimpa Edi.

Selepas terjatuh, Edi masih bernyawa dan beberapa penduduk termasuk seorang doktor dari sebuah klinik berdekatan memberi bantuan kecemasan kepada Edi sebelum dia dibawa ke hospital dengan ambulans.

Bagaimanapun, Mazlan berkata, Edi mati sebaik dia sampai di HKL akibat cedera parah di kepala.

Kosmo!

Tiada ulasan: