Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Rabu, 2 September 2009

Selepas Kartika, warga Indonesia disebat minum arak


KUANTAN - Jika Kartika Sari Dewi Shukarno, 32, bakal dijatuhi hukuman enam sebatan tanpa penjara selepas hari raya ini kerana minum arak, seorang warga Indonesia yang melakukan kesalahan sama terpaksa menjalani hukuman itu di Penjara Penor di sini, bermula semalam.

Ketua Pendakwa Syarie Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata, pelaksanaan hukuman itu diputuskan oleh Mahkamah Tinggi Syariah di sini yang menjatuhkan hukuman tersebut ke atas Nazaruddin Kamaruddin (gambar), 46, kelmarin.

Menurutnya, hukuman sebat tersebut akan dilaksanakan sepanjang Nazaruddin menjalani hukuman penjara.

"Lelaki terbabit dihantar ke Penjara Penor hari ini (semalam). Hukuman sebatan ke atasnya akan dilakukan oleh pihak penjara di sini dan tarikhnya tidak diketahui lagi," katanya ketika dihubungi semalam.

Kelmarin, Nazaruddin yang tidak diwakili peguam mengaku bersalah di Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan atas tuduhan minum arak di Jalan Pasar di sini pada pukul 10 pagi, 27 Ogos lalu.

Pengakuan itu dibuat di hadapan Hakim Datuk Abdul Rahman Yunus.

Kosmo!

Tiada ulasan: