Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Rabu, 25 November 2009

PTPTN kutip RM4 juta sehari (Ceritera)


MOHAMAD SHAHRUM (berkot) bergambar bersama pemenang dan keluarga pada majlis penyampaian hadiah kempen 'Merdekanya Bila Cuti Sekolah' di Kuala Lumpur semalam.


KUALA LUMPUR - Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) kini berjaya mencatatkan pungutan balik pinjaman sebanyak RM4 juta sehari berbanding RM2.5 juta sebelum ini.

Pengerusi PTPTN, Datuk Dr. Mohamad Shahrum Osman berkata, peningkatan itu merupakan satu perkembangan yang baik berikutan kesedaran di kalangan peminjam selain tindakan penguatkuasaan yang dilakukan.

"Kebiasaannya kita hanya menerima kira-kira RM2.5 juta jumlah bayaran balik dalam sehari tetapi kini jumlah itu sudah meningkat kepada lebih RM4 juta sehari, ini merupakan satu perkembangan yang baik dan kita harap akan berterusan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan hadiah kepada pemenang kempen 'Merdekanya Bila Cuti Sekolah' di pejabat PTPTN di sini semalam.

Menurut beliau, pelbagai kemudahan diberikan oleh PTPTN kepada 1.4 juta peminjam untuk membolehkan mereka membuat pembayaran balik termasuk menerusi kaunter bank-bank tempatan atau melalui perbankan Internet.

Kosmo

Tiada ulasan: