Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Rabu, 25 November 2009

Tak perlu layan Namawee (Ceritera)


HULU TERENGGANU: Pihak berkuasa enggan melayan kerenah budak nakal, Wee Meng Chee atau lebih dikenali sebagai Namawee, sekalipun pelajar berkenaan sering cuba menarik perhatian orang ramai dengan menyiarkan pelbagai video kontroversi melalui laman YouTube.

Selain muncul dengan klip video menggunakan pelbagai perkataan lucah terhadap Tenaga Nasional Berhad (TNB), lelaki itu juga pernah cuba menarik perhatian orang ramai apabila menyatakan pegawai Polis Diraja Malaysia mengenakan logo minuman keras di bahu mereka.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata pihaknya enggan melayan perbuatan segelintir pihak yang mungkin tidak dapat menjiwai semangat perpaduan dan patriotik dalam dirinya.

Menurutnya, sebagai seorang yang masih muda, dia mungkin beranggapan tindakannya itu sebagai tidak membawa sebarang makna kerana dia tidak perlukan apa-apa, namun dia harus ingat selepas ini dia hendak ke mana.

“Satu hari nanti dia hendak pulang ke mana...dia anak Malaysia, ke mana dia nak balik dia akan cari negara ini juga mungkin untuk bekerja tak mungkin dia tidak akan pulang,” katanya.

Harian Metro

Tiada ulasan: