Situs Desahan

Situs ini lebih kepada suara terbuka buat pelayar dunia maya. Masakan, Hiburan, Politik Seimbang, Sukan, Olahan dari akhbar & artikel blog yang menarik.

Ketik sini akan bantu Blog ini

Rabu, 25 November 2009

‘Sudah kotor’ dedah ternoda (Ceritera)

Gambar Hiasan

KUALA LUMPUR: Ayat-ayat aneh diluahkan berulang kali seorang gadis yang menyebut perkataan ‘sudah kotor’ akhirnya mendedahkan tragedi hitam dialami mangsa yang diperkosa lelaki tidak dikenali, baru-baru ini.

Mangsa berusia 18 tahun dan mengalami masalah psikologi kerap kali mengadu kepada adik beradiknya mendakwa dirinya ‘sudah kotor’ menyebabkan keluarganya mengesyaki dia dinoda lelaki yang mengambil kesempatan terhadap keadaan fizikalnya.

Sumber polis berkata, kejadian hitam dialami mangsa berlaku jam 6 petang Isnin lalu apabila mangsa keluar dari pangsapurinya di Ampang di sini, tanpa ditemani keluarga terdekat.

Bagaimanapun, mangsa yang tidak pulang ke rumah sehingga jam 9 malam menimbulkan rasa bimbang ibunya yang segera menghubungi suami untuk memaklumkan apa yang berlaku.

Bapa mangsa yang bekerja dengan sebuah syarikat penerbitan segera pulang sebelum berusaha menjejaki anak gadisnya itu di sekitar pangsapuri berkenaan.

“Bapa mangsa yang berusia 43 tahun berusaha hampir dua jam menjejaki anak gadisnya itu akhirnya menemui mangsa duduk termenung di hadapan pintu sebuah rumah di pangsapuri sama.

“Ketika itu terdapat seorang lelaki tidak dikenali berada di samping mangsa. Lelaki berusia 20-an berkenaan mendakwa mangsa ditemui duduk di hadapan pintu rumahnya dalam keadaan keliru,” katanya.

Menurutnya, lelaki terbabit yang mendakwa simpati terhadap nasib mangsa membawa mangsa masuk ke dalam rumahnya di tingkat lapan pangsapuri berkenaan.

“Pada masa sama, lelaki terbabit memberitahu cuba bertanya mengenai identiti mangsa dan bagaimana dia boleh hilang arah serta tersesat mencari jalan pulang.

“Bagaimanapun, mangsa yang mengalami masalah mental sukar memberi penjelasan sebelum diberikan minuman dan roti untuk mengalas perut,” katanya.

Menurutnya, mangsa dibawa pulang keluarganya ke rumah sejurus ditemui, namun enggan bercakap soal berkaitan apa yang dialaminya sebelum ini.

“Walaupun ditanya berulang kali, namun mangsa gagal memberi penjelasan terhadap insiden cabul dialaminya.

“Namun, tingkah laku pelik mangsa yang menyebut pelbagai perkataan tidak difahami kepada adik beradiknya termasuk mendakwa dirinya kotor menyebabkan keluarga mangsa mengesyaki anak gadis mereka itu diperkosa,” katanya.

Menurutnya, keluarga mangsa segera membawa mangsa mendapatkan pemeriksaan kesihatan di hospital berdekatan sebelum doktor menasihati keluarga mangsa membuat laporan polis.

“Walaupun polis gagal mendapatkan keterangan daripada mangsa berhubung kejadian itu, namun polis sudah menahan suspek yang dipercayai terbabit memperkosa mangsa,” katanya.

Harian Metro

Tiada ulasan: